Prodimed Recept: Focaccia

Ceatief met Eiwitrijke producten. Recepten en maaltijd ideeën met onder andere Prodimed, Dukan en Sanaslank Producten
Post Reply
gaatlukken
Vetvrij Groentje
Vetvrij Groentje
lengte: 160cm
Welk dieet volg jij?: Prodimed
Startdatum: 3 maart 2011
Startgewicht: 71,7 kg
huidiggewicht: 64,2kg
Streefgewicht: 55kg

Prodimed Recept: Focaccia

Post by gaatlukken »

Vandaag voor 't eerst brood gemaakt, volgens focaccia methode.

Brooddeeg met iets minder water aangemaakt (35 ml) en kleine theelepel goede olijfolie toegevoegd (ik gebruik zelf een ongefilterde biologische Siciliaanse olie), verder wat zeezout, wat bruschetta-achtige kruiden uit de molen, beetje tijm en italiaanse keukenkruiden (rozemarijn was beter geweest, maar had ik niet in huis).
Nog extra toegevoegd: dessertlepel gebroken lijnzaad.
Dit alles gemengd en met behulp van bakpapier dikke koek van gevormd.

Intussen theelepel olijfolie in pan met antiaanbaklaag verhit. Het koekje aan bakzijde voorzien van wat sesamzaadjes en in de pan doen. Meteen de andere kant ook voorzien van wat sesamzaadjes.
Deksel op de pan en 't gas terugdraaien naar laag.

Ik ben vergeten te timen hoe lang het precies in 't pannetje heeft gezeten, maar volgens mij niet langer dan 10 minuten in totaal. Halverwege broodje gedraaid, was al mooi bruin geworden.

Het resultaat was superlekker en had een prettige structuur. Niet kleverig of zo. Lijkt me ook perfect om mee naar 't werk te nemen.
Sanne
Samen Afvallen bij vetvrij.com Ervaringen en Recepten uitwisselen
Samen Afvallen bij vetvrij.com Ervaringen en Recepten uitwisselen

Re: Prodimed Recept: Focaccia

Post by Sanne »

Heerlijk recept 'gaatlukken' Ik zie dat je van 71 naar 68 bent gegaan. Ga zo door enneh, we houden ons aanbevolen voor meer recepten!

Natas
Populaire Artikelen van Dieet Ervaringen Forum

ketox24 afslankdruppels
gracinia cambogia
dieet pro
bio hcg
Post Reply

Return to “Eiwitrijke en Koolhydraatarme Recepten”