Bereid je goed voor op het HCG-dieet

Fase 1 - De Bunkerdagen
Fase 2 - Het Dieet
Plaats reactie
Thira
HCG Moderator
HCG Moderator
lengte:1.68cm
Welk dieet volg jij?:HCG+
Startdatum:1 juni 2013
Startgewicht:72,8 kg
huidiggewicht:70 kg
Streefgewicht:68 kg
Gewicht Grafiek:Start Gewicht: 72,8
na 1 week :71
na 2 weken :69,2
Stabgewicht 69,8
Bereid je goed voor op het HCG-dieet

Bericht door Thira » 24 jul 2012, 10:15

Maak voor je met het dieet begint je persoonlijke dieetdagboek aan en gebruik de Bio HCG 26 dagen tabel.

Dan kun je heel precies bijhouden wat je hebt gegeten. Je ziet meteen of je over de 500kc gaat. Wanneer je aankomt, kun je het dagboek nakijken of je iets hebt gegeten wat voor jou niet werkt. Zo staat er in dr. Simeons boek dat je maar 1 groente tegelijk mag eten, maar zelf eet ik heel veel sla, komkommer, tomaat aangemaakt met een beetje citroen met zoetstof.

Voor mij werkt dat dus niet tegen, maar ieder kan anders hierop reageren. Dat geldt ook voor paprika en champignons, die houden vocht vast. Heel soms doe ik een paar reepjes rauwe paprika door de sla, soms doe ik wat gebakken (in bouillon) champignons over het vlees. Ik heb daar geen slechte resultaten mee. Maar het kan ook komen doordat ik maar weinig ervan gebruik.

Als je een dag van te voren de boodschappen haalt en dan het dieetdagboek invult, dan weet je waar je wat moet aanpassen om op 500kc uit te komen. De eerste keer is het veel werk, maar de volgende dagen kun je bv. de eerste dag herhalen. Ik doe dat zelf altijd een paar dagen vooruit, dan hoef je alleen nog maar de groente en het vlees aan te passen.

Zo voorkom je dat je op je gevoel gaat werken en dan kom je heel vaak verkeerd uit.
Meestal kom je dan uit rond de 800kc i.p.v. 500kc. Op deze manier kun je de kleine ongelukjes voorkomen. Je valt bv. niet af en denkt dat je toch braaf het dieet hebt aangehouden. Ik spreek uit ervaring!!

Drinken moet je elke dag, ik heb zelf altijd een liter water staan als tussendoor (in het dieetdagboek). Die fles zet ik dan ook elke ochtend op het aanrecht klaar, met of zonder citroensap en die moet absoluut op. Met thee, één kopje koffie, soms een kopje bouillon, kom ik wel op 2 liter.

Wil je meer weten over de oorsprong en het functioneren van de (Bio) HCG Kuur? Lees dan de Nederlandse vertaling van het Dr. Simeons HCG Dossier.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Bio HCG Fase 1 en Fase 2”