Re: Onderhoudsfase Weekschema HCG+

Fase 4 - Onderhoudsfase (de rest van je leven)
Gesloten
JowieS
Vetvrij Volhouder
Vetvrij Volhouder
lengte:171 cm
Welk dieet volg jij?:Bio HCG
Startdatum:2 jan 2015
Startgewicht:85.4 kg
huidiggewicht:81.7 kg
Streefgewicht:69 kg
Gewicht Grafiek:Ronde x Startgewicht x kilo. Streef x kg.
Na 1 week: -
Na 2 weken: -
Na 3 weken: -

Bericht door JowieS » 14 aug 2012, 11:46

Bericht : Stabilisatie Weekschema HCG+ hernoemd en verplaatst naar Onderhoudsfase.
Opmerkingen kloppen niet meer, maar verwijderen, staat zo onaardig.

Ik had in mijn hoofd dat je pas na 3 weken stabiliseren koolhydraten ging toevoegen (zoals brood). Mag je dit al vanaf de eerste stab dag eten?

Bestel ook bij Dianneshop BIO HCG. De grootste en beste BIO HCG Shop van Nederland en België. Tijdelijk Gratis Cadeau's en Korting op alle Bio HCG Producten! Gratis online begeleiding en receptenboek bij iedere BIO HCG Kuur voor een nog beter resultaat.
Afbeelding
Vrouw - 35 jaar - 1m71

Afbeelding

Thira
HCG Moderator
HCG Moderator
lengte:1.68cm
Welk dieet volg jij?:HCG+
Startdatum:1 juni 2013
Startgewicht:72,8 kg
huidiggewicht:70 kg
Streefgewicht:68 kg
Gewicht Grafiek:Start Gewicht: 72,8
na 1 week :71
na 2 weken :69,2
Stabgewicht 69,8

Bericht door Thira » 15 aug 2012, 00:21

Bericht : Stabilisatie Weekschema HCG+ hernoemd en verplaatst naar Onderhoudsfase.

Nee, JowieS ik ben er zelf geen voorstander van. Helemaal niet brood met appelstroop!
Maar (behalve de stroop) stond het sneetje brood wel in het eerste stablijstje.

Kijk bij info stabben daar staan lijstjes 900 -1100 -1350 kc
Je kunt op deze manier heel rustig opbouwen, 1 week met 900, 1 week met 1100 en laatste stab met 1350kc.
Je moet zelf wel in de gaten houden dat je geen honger hebt. Je mag niet aankomen, maar ook niet afvallen.

Wat je ook kunt doen tijdens de stab is doorgaan met je eetschema aanmaken en nu niet naar de kc maar naar de kh kijken.
Het mooiste is om niet meer dan 60 gram kh per dag te eten.

Wanneer je koolhydraatarme producten koopt, is het niet de bedoeling dat je daarvan dan meer kan eten, maar dat je meer variatie kunt maken. Bijvoorbeeld niet 2 sneetjes brood omdat er toch maar weinig kh inzitten, maar 1 sneetje bij het ontbijt en 's avonds 1 aardappeltje nemen.

Maar blijf tellen, totdat het nieuwe eten net zo gewoon is als aardappeltjes/groente/vlees.
Afbeelding

Guinan
Bio HCG Expert
Bio HCG Expert
lengte:173 cm
Welk dieet volg jij?:HCG
Startdatum:6 oktober 2011
Startgewicht:97 kg
huidiggewicht:77 kg
Streefgewicht:70 kg (voorlopig)
Gewicht Grafiek:Start Gewicht:
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door Guinan » 15 aug 2012, 13:07

Oeff... Ik ben hier helemáál geen voorstander van! Dr. S. zegt 'géén koolhydraten' en dit schema zit er vól mee!

Ikzelf voeg bij het stabben alleen toe: flink ontbijt van eieren met spek en tomaat, andere (kh-arme) groenten en fruit, alle soorten vlees en vetten (boter, room, kokos olie) om aan méér calorieën te komen. De HCG levert nu immers geen calorieën meer. Dan voorzichtig dingen gaan toevoegen, zoals zuivel en vette noten, macadamia's (pinda's en cashews zijn niet echt noten en zitten vol kh). Eigenlijk zou je bij het stabben binnen een paar dagen op een totaal van zo'n 2000 kcal moeten zitten, wat je normaliter nodig hebt om je lichaam te laten functioneren. Dat haal ik ook niet altijd hoor.

De eerste 2 kuren heb ik geprobeerd te stabben met kh-arme producten zoals brood, pasta en wraps maar heb toen heel veel moeite gehad met stabiliseren en er zaten dan ook in no time een paar kilo bij. Deze laatste keer heb ik me - met behulp van het Amerikaanse forum - aan de eerder genoemde regels gehouden en m'n gewicht bleef binnen de perken, niet één steak dag!

Ik zit nu vér in mijn normalisatie-fase (12 weken deze ronde) en probeer toch eens wat van kh toe te voegen maar tot nog toe met weinig (goed) resultaat. Vanochtend zat ik weer 9 ons bóven mijn veiligheidsmarge maar ik háát steakdagen, dus ik probeer het wel weer met minder kh. Ik had gisteren een banaan en een halve mango op, duidelijk weer teveel dus :4: .

Voor mij zou dit stabschema dus helemaal niet goed zijn, hoe erg ik mijn boterhammetje ook mis, dát heb ik er niet voor over.
Vr. - 64 jaar - 1.73 m - géén sporttypetje ;)
Ronde: 5
Fase: 2

Afbeelding

Guinan
Bio HCG Expert
Bio HCG Expert
lengte:173 cm
Welk dieet volg jij?:HCG
Startdatum:6 oktober 2011
Startgewicht:97 kg
huidiggewicht:77 kg
Streefgewicht:70 kg (voorlopig)
Gewicht Grafiek:Start Gewicht:
na 1 week :
na 2 weken :

Bericht door Guinan » 15 aug 2012, 13:44

Guinan schreef:Ikzelf voeg bij het stabben alleen toe: flink ontbijt van eieren met spek en tomaat, andere (kh-arme) groenten en fruit, alle soorten vlees en vetten (boter, room, kokos olie) om aan méér calorieën te komen.
Ik zie dat ik me hier vergist heb maar ik mag het niet meer wijzigen van mijnheer de computer, tijdens het stabben mag je geen fruit (teveel kh).
Wél mag je weer vettere vis, schol, gerookte of gepocheerde zalm enz, en ook een blikje tonijn in olie is erg lekker om een maaltijdsalade te maken in dit warme weer ;-).

Voor wie er bekend mee is, deze fase is eigenlijk hetzelfde als de inductiefase van Atkins.
Vr. - 64 jaar - 1.73 m - géén sporttypetje ;)
Ronde: 5
Fase: 2

Afbeelding

Thira
HCG Moderator
HCG Moderator
lengte:1.68cm
Welk dieet volg jij?:HCG+
Startdatum:1 juni 2013
Startgewicht:72,8 kg
huidiggewicht:70 kg
Streefgewicht:68 kg
Gewicht Grafiek:Start Gewicht: 72,8
na 1 week :71
na 2 weken :69,2
Stabgewicht 69,8

Bericht door Thira » 15 aug 2012, 19:48

Deze discussie heeft ertoe geleid, dat we het weekschema hebben weggehaald bij de stabfase.
Aardappelen en brood horen niet in die fase thuis.

Een lijstje met vervangende producten voor brood en aardappelen is wel handig, dus die zijn hierheen verhuisd.

Om verwarring te voorkomen, sluit ik nu dit onderwerp, maar dat betekent niet dat we niet openstaan voor nieuwe inzichten. :18:
Afbeelding

Gesloten

Terug naar “Bio HCG Fase 4”